städ & pizza dag!

Eftersom det känns som jag inte hinner med allt jag bör om vardagarna nu när det är så mycket med skolan så avsatte jag en dag för bara städ. Men vi gick inte upp fråns vid 10 idag, så då passade vi på att börja dagen med tv tittande & beställde sedan hemköring av pizza. Haha, en väldigt trevlig förmiddag som även mina pojkar uppskattade! Efter pizza tiden så satte jag barnen på rummet med lite pussel & spel, jag drog igång med dammsugning & sedan moppade även hela lägenheten, dorterade tvätten för imorgon med & diskat massvis idag & mycket mycket mera! När vi väl var klara så satte jag mig ner med en varm choco latte i soffan & barnen kollade barnprogram, men snart nog igen så vart de dax att gå upp för att göra mat till min sjuka mamma & syster.

Jag & barnen tog på oss kläder & tog med maten, även några paket med sköna servetter till mamma & syster. Båda två blev väldigt glada att jag hjälpte de med deras kvällsmat & servetterna uppskattades med. Små saker som en måltid & ett par servetter när man är så sjuk, kan betyda väldigt mycket för någon annan!

Nu sover barnen & jag sitter i soffan med tända ljus på bordet, ska snart gå ut & göra en kopp te men det känns så tyst & ensamt här nu ...
Får ta & leta reda på Herr Insson så kan vi sitta tillsammans i soffan iaf :)

Kommentera här: