plugg plugg plugg

Idag har inte varit en kul dag heller faktiskt. Min äldsta son har varit väldigt bråkig, inte nöjd med något & hans gamla beteende kommer tillbaka. Det känns hemskt att jag är den som "låter" detta hända. Innan så fick han omega 3 tillskott, vilket kan hjälpa utåtagerande barn & det hjälpte faktiskt han! Jag var så glad, men samtidigt så kämpade jag på med intyg så vi kunde få göra en utvecklingbedömning på han för att sedan kunna använda de som språngbräda om vi måste kolla om han eventuellt har någon diagnos, liknande ADHD. Men nu äntligen har det kommit igång. Jag ska om ett par dagar för träffa BUP psykologen igen, efter det ska vi boka tid då min son ska dit & göra alla de tester de vill han ska göra. Men det innebär också att jag var tvungen att sluta med "självmedicinering", omega 3 tillskottet som gör han lugnare. Resultaten vi får nu är viktiga & jag vill det ska vara rätt, jag vill det ska framkomma hur han är & mår en vardag innan han fick detta & även hur han blir utan det. Men det känns så påfrestande att se han såhär då jag är övertygad om att han inte mår bra! Detta är inte min son, min son är lycklig, mår bra & är väldigt omtänksam. Att ha denna omega 3 tillskottet i köket, bara ett få steg bort från mig känns så hemskt, det känns så hemskt att jag måste sluta ge han detta just nu även om jag vet att det är mer gynnsamt för han att jag gör såhär.

Men barnen har somnat nu, min äldsta son vaknade med nattskräck för inte så länge sedan men han sover igen & det är lugnt i hemmet & jag har hunnit göra en Tema i religion så jag hinner bli färdig, nu ska jag bara njuta av lugnet med en choco latte, samla krafter för en tung morgondag & se till att få någon mer uppgift färdig.

Dagen som dessa är jag inte slut, jag går inte på reserv utan jag vet inte hur jag ska förklara det, men min reserv för orka sådant här är redan slut. Fast jag vet att jag måste & ska orka, för barnens skull så ska jag orka.
Desto mer tacksam är jag att jag & barnen har flyttat hit då jag får så otroligt mycket stöd från min mamma & syster & dagar som dessa är deras stöd värd allt.

Kommentera här: