Materiella ting.

Jag har inte varit den som velat ha så många olika saker, överdrivet kläder eller andra materiella ting.
Men jag tycker de två senaste dagarna har mer eller mindre bestått av materiella ting & jag vet ej om det är en bra eller dålig sak, men jag älskar det.
Jag väljer att se det som okey, som att jag unnat mig & det är okey för det är inget jag gör vardagligt på det viset & sen så var det ju ändå nödvändiga saker.
Men jag har alltid varit hon som köpt saker begagnat, alltid känns de som för jag aldrig haft ett annat alternativ för hur jag levt. Men nu, nu helt plötsligt så har jag en bra ekonomi, jag kan spara & sedan göra sådana här stora inköp. Jag är inte längre tvingad att köpa de begagnat, utan jag har valmöjlighheten & det är just det jag gillar. Jag kan göra mina egna val & jag har val att ta, även i detta.

En sån enkelt sak som sängen till min son, innan har jag inte kunnat köpa en helt ny säng i en affär, utan jag hade varit tvingad att köpa den begagnad för att få det att gå ihop. Men det behöver jag inte längre. 
Jag köpte en sådan fin säng till min son & han älskar den, jag köpte as snygga stolar till köket & det är sådana stolar jag velat ha sen jag var typ 17 år. Kanske lite konstigt, men det känns stort att jag har de stolarna, även om de bara är materiella ting & jag hade aldrig bytat ut de mot den kärlek vi har i hemmet, men ändå. Det är skönt att få kunna ta del av de båda världarna. Att kunna ge & kunna ta så att säga.

Jag vet inte hur jag ska förklara det & för vissa som inte haft de dåligt kan kanske inte ens förstå mig, men jag förstår mig & det känns så otroligt bra att kunna fylla vårt hem med fina saker, saker jag vill vi ska ha i vårt hem inte bara vad som är billigast på blocket. 
Jag håller på att skapa ett riktigt hem till min familj. 

Kommentera här: