återhämtning & stress

Jag börjar bli väldigt trött & frustrerad. Jag behöver helg. Jag vill kunna få återhämta mig från allt som skett på sistone. Men även när de är helg så känner jag att jag inte har tid att tänka på mig själv. Men jag inser jag måste. Jag får allt oftare ont i hjärtat (känns de som), vilket jag tar som jag har panik/ångest attack. Jag har inget hjärtfel. Jag har vart så stressad så jag började förlora synen smått, något som kan ske under långvarig stress. Måndag till fredag så springer jag från 6-17/18, även när jag inte har bråttom. Jag har ett flertal gånger kommit på mig med att springa till, i affären & sedan till bussen fast jag har timmar på mig.
Detta oroar mig. Jag måste lära mig att ta det lugnt & bry mig om mig själv OCKSÅ. För att kunna fortsätta vara en god förälder, en god vän & en bra student så måste jag ta hand om mig själv.
Men jag vet inte hur. Ta ett bad går inte, blir rastlös & ännu mer stressad. Jag vill inte läsa böcker då jag redan läser så mycket i skolan. Dock kom jag på precid att värmeljus med doft faktiskt lugnar mig. Får nog börja ha sådana igång, & sköta min mat & medicin bättre så kommer nog även jag känna mig bättre.
Det känns bra för mig att skriva av mig det jag går runt & funderar på, samt att jag faktiskt får idéer under tiden jag skriver. :)

Nu ska jag fixa de som måste innan jag lämnar pojkarna på dagis & jag ska till skolan.

Kommentera här: