att välja

Jag har fått höra en del på sistone av olika personer att jag blir sur ofta, jag tar saker & ting personligt & att jag inte kan föra en diskussion. Jag anser det inte vara så. Jag tänkte istället förklara min syn på saken & hoppas att någon av de människor som ser mig som sur & otrevlig istället kan förstå mig.
Jag är inte sur, men jag tar väldigt ordagrant på vad folk skriver & säger. Säger någon att jag SKA något fast de borde sagt BORDE, då blir jag irriterad & desto mer om personen fortsätter med det. Just därför jag ska eller måste ingenting av någon annan person, jag har ett ansvar gentemot mina barn & det sköter jag. Resten är upp till mig själv vad jag anser jag måste.
Jag tar saker & ting personligt för jag är en trasig människa & jag har haft det svårt en lång period i mitt liv. Jag har inte bearbetat allt, inte ens erkänt för mig själv allt som faktiskt har hänt. Jag väljer än idag att förtränga stora delar av mitt liv. 
Jag kan föra en diskussion, men om det är en diskussion som endast får mig att må dåligt, där personen är omogen & sårar mig, då avslutar jag den diskussionen. Jag går därifrån, eller slutar skriva till personen. Varför ska jag fortsätta en diskussion som är elak & gör jag mår dåligt om det inte finns någon logik i det? Nej, det gör ej jag.
Jag väljer att fylla mitt liv med glädje, kärlek & omtanke.

Det räcker för mig, jag väljer att leva mitt liv på det viset & det är jag väldigt nöjd med. 

Kommentera här: