"Friskt vågat, hälften vunnet."

Idag har jag knnt mig oerhört stressad, men nu ikväll har de hänt så många bra saker så min stress har lagt sig en del & nu för någon minut sen så fick jag höra en sådant underbart ordspråk så jag ska komma ihåg de & använda de som motto. 

Idag har jag känt mig väldigt stressad på grund av alla skolarbeten jag har kvar ännu & jag inser att jag inte kommer ta lika mycket jul ledigt som jag hade velat. Men då gjorde jag färdig en stort Tema ikväll som jag kan lämna in imorgon & de blev hela 14 a4 sidor. Det känns så härligt att de blev så många för de betyder för mig att jag har tagit mig i kragen & satsar, jag känner tilltro till mig själv att jag kan nog klara detta.
Men den senaste tiden har jag mer & mer börjat tänka "vafan har jag gett mig in på, detta är hopplöst" & mest känt att jag har gett mig in i en "crash and burn" situation. Det har varit väldigt svårt att slå detta ut huvudet, hur höra poäng & betyg jag egentligen behöver & det har varit väldigt påfrestande. Men så fick jag höra just "Friskt vågat, hälften vunnet" ikväll av en nära vän & jag insåg att de är precis de jag har gjort.

Jag har satsar, jag har vågat mer än jag gjort på flera år & istället för tänka på att jag kan misslyckas så borde jag hylla mig själv som tagit detta steget & faktiskt gör vad jag kan för att klara de. Jag kämpar, & det ska jag fortsätta med. Jag ska göra mitt absolut bästa.

"Friskt vågat, hälften vunnet", jag gillar hur de låter. Jag gillar hur jag säger det & jag fylls av glädje & positiva tankar!

Tusen Tusen TACK till Jasmin som sa detta fina till mig & gjorde en sådan besvärlig tid till en lyckosam tid. ♥ ♥
1 Camilla:

skriven

Heja dig, bra jobbat! Många vågar inte ens prova, så heja!

Svar: Tack så jätte mycket! :)
malin

Kommentera här: