trött kvinna!

Denna helgen har varit så tråkig! Jag har gjort allt det jag känner jag inte hinner göra på vardagarna när jag kommer hem så sent, men dessvärre så glömde jag bort det absolut viktigaste. Det är söndag, barnen sover strax & jag inser jag nästan inte ägnat någo "kul tid" på barnen på hela helgen! Jag vet inte hur denna helg redan kan vara över, jag har ju bara städat & donat här hemma igår.
Idag blev det att göra ännu två saker jag har svårt att finna tid till på vardagarna nämligen att ta tag i mitt tvättberg & att göra matlådor. Vissa dagar är hämtar jag barnen 16 & en dag i veckan hittils så hämtar jag de vid 17, sen tar det en 30 min att gå hem & att då har maten färdig vid 17 tiden känns väldigt svårt. Det känns totalt omöjligt för mig att göra bra, nyttig, hälsosam & varierad mat när jag har så knapert med tid på vardagarna så idag har jag gjort matlådor som vi bör klara oss på i veckan. Det känns bra & tryggt att jag har gjort nyttig & varierande mat som jag lätt kan värma upp eller göra de sista som tar ca 10 min. Nu kan jag ju ge mina pojkar det jag vill, men det känns inte heller helt okey att helgen gått åt till detta. Jag hade ju velat ägna mig åt barnen på helgen eftersom vi knappt får någon tid till varandra på vardagarna. Men detta har jag ju inte lyckats med, kanske finner en bättre planering tills nästa vecka som gör att jag kan få tid till barnen ändå.
Men det känns bra ändå. Jag menar, jag har lyckats städa hela lägenheten grundligt samt fått en trevlig pizza stund med barnen, jag har även fått tvättat & gjort så barnen kan få bra mat i veckan & inte halv fabrikat eller färdig micro mat. Så lite har det blivit gjort. 
Nu ska jag sjunka ner vid tv:n med en kopp te & ta det lugnt, för att sedan ta ett ryck med skolarbeten. :)
1 Camilla:

skriven

Ja, ibland tar hushållssysslorna över lite för mkt.. :/

Svar: ja, det verkar som om det kan bli så :/
malin

Kommentera här: