mina busiga små pojkar! ♥

Jag tänkte berätta om en situation som hände för ett par dagar sedan, säkert en vecka sen nu men jag blir påmind om detta dagligen.

Det började en morgon, ungefär klockan 5 på morgonen då jag vaknar att att mina pojkar kryper upp i min säng. Jag tyckte de var mysigt & tänkte att vi kan ligga här & mysa tills vi ska upp, men pojkarna hade andra planer. Jag var trött & somnade om, medans jag halvt som halv hör hur pojkarna börjar busa, leka, sjunga sagor & ha kittel kalas bredvid mig! Jag tänker att de är stora nog att leka utan jag ständigt ska övervakta dom vilket resulterar i att jag slumrar till igen. Jag vaknade ca 20 minuter senare & hör hur de tjoar av allt bus, de lät så lyckliga & glada så jag lät de passera & slumade till igen. Men inte för många minuter för jag hör ett ljud som jag ej känner igen, jag ligger i sängen & tänker att barnen leker & är glada så bör inte vara allvarligt så jag ligger kvar & försöker lista ut var ljudet kommer ifrån & vad det är för ljud. Jag lyckas ej med detta & får alltdså stiga upp vid lite innan 6 på morgonen. 
Jag går mot ljudet, som leder mig oroväckande mot toaletten... Där finner jag mina pojkar som jag startat kranen & vi har en mindre pool på toaletten, även har de tagit tandkrämstuben & min nya bb creme & tryckt ut över golvet & som pricken över i så har de hittat toaborsten & leker med den överallt!
Jag bara stod där ett par sekundet (som kändes som timmar) & tänkte hur jag ska tackla detta. Det resulterade i att jag kunde inte ta det på allvar! Jag började skratta, går fram & stänger kranen & sätter tillbaka toaborsten & slänger tandkrämstuben som är tom, gör ett tappert försök att rädda min bb creme. Jag sätter mig på golvet utanför toaletten & har ett litet samtal med barnen där jag förklarar om att de kunde slagit sig & jag blivit ledsen, varav min stora pojken ger lillebror en kram & säger: då hade mamma blivit ledsen, sagt hur gick det guuuuubben & pussat oss mycket!" Detta var så sött så var ännu mera svårt att ta allt på allvar, men jag förklarade kort om bacillerna med toaborsten & att de kan bli sjuka.
Sedan var det bara dax att sätta pojkarna i ett bad & ge dom frukost efter.

Såhär kan en morgon se ut för oss, men tur nog inte allt för ofta. ;)

söta underbara barn. 

Kommentera här: