Idag är en bra dag!

Dagen idag har varit bra förutom ett par mindre konflikter med barnen, så som att man bör inte bryta av mamma's fina trä pinnar inne i låset på garderoben så man ej kan öppna. ^^

Men idag gick jag & pojkarna till min mamma & syster för att göra lunch där. Jag gjorde en lite annorlunda kyckling sallad med bland annat bönor & broccoli i & till det gjorde jag grahams matbullar med salami & grön paprika. Vi alla fem åt så mycket & det var så gott! Det blev riktigt lyckat & det var så trevligt att umgås som en riktigt familj. Efter maten gick vi till affären för att handla & så lilleman kunde få somna i vagnen & för jag skulle få hämta mitt efterlängtade paket! :)
När vi handlat färdigt gick vi hem till oss igen för att förbereda kvällsmaten & efterrätten som även då  vi skulle äta med min mamma & syster fast hemma hos oss denna gång. Då blev det marinerad fisk med honung & ingefära med ris & till efterrätt blev det en väldigt figurvänlig chokladmouss med physalis. Även det blev en stor succé & alla åt med god aptit.
För ca en timme sedan har min mamma & syster gått hem, barnen sover & nu återstår all disk sen idag här! Men det var det värt. Jag har uppskattat denna dag väldigt mycket, även fast jag är dålig på att visa de öga mot äga. Det har varit så skönt att få sitta ner prata, äta gott & umgås. Det är inte alltför ofta sådan här sker, kanske bör göra det som en rutin. Att vi träffas iaf varannan lördag eller söndag, äter gott & umgås?
Det hade varit så trevligt. 
1 Anneli:

skriven

visst jag kan prata med pungis om att vi har en familjedag då och då :)

Svar: ja, gör gärna det! :)
malin

2 Camilla:

skriven

Fram för fler bra dagar!! :) Ska försöka göra denna söndag till en härlig söndag för både mig och barnen även om de lär driva mig till vansinne, haha :)

Svar: Haha, den känslan känner jag igen med! Idag var vi ute & lekte i snön men nu lär resten av dagen bli massa städ & fixa hemmet, tråkigt & då de brukar bli en del konflikter då jag försöker fokusera på exempelvis disken & inte peppar barnen nonstop. ^^
malin

Kommentera här: