Hälsopedagogik

Just nu har jag sitter & försökt plugga hälsopedagogik i ca 2 timmar, jag har kommit knappt halva studieenheten igenom. MEN, det är något jag gillar att göra. Jag trodde då aldrig att jag skulle gilla skolan, det hade jag inte en tanke på. Men det gör jag, jag gillar hälsopedagogiken lika mycket som jag gillade samhällsekonomi kursen. Det är roligt att lära sig, & jag gillar hur jag känner att jag blir förändrar som människa ju mer kunskap jag får.
Ju mer kunskap jag får om allt så vill jag ju ha användning för det, samt är det så häftigt att läsa som vuxen nu.
Jag tänker på ett annat sätt, jag tänker som en mamma & det gillar jag.
Jag gillar hur jag känner jag blir förändrad som människa, jag känner hur jag blir en bättre människa & genom det kan jag vara en bättre mamma till mina barn med mer förståelse för livets olika skeden.

Dock är jag inte frisk ännu så det är jobbigt att plugga, här sitter jag i soffan med en filt & känner mig varm & svettig, men om jag tar av den så känns det som flera minus & jag börjar skaka.
Men, lika väl så tycker jag att jag är förbaskat duktig som försöker plugga ändå & att jag gör mitt absolut bästa. På ca 4 uppgifter har jag skrivit ca 2 sidor, på datan & väldigt liten text!

Just nu mår jag så bra fast jag är sjuk, jag blir en bättre människa med hjälp av att plugga & jag kan inte annat än att gilla detta!
1 Jasmin:

skriven

Du kämpar så duktigt. Kan man va annat än stolt över en så ung tjej/mamma? Jag är impad av dig i alla fall. Du har mitt stöd. Som sagt: Friskt vågat o hälften vunnet <3 Kramis

Svar: Tack, dina ord värmer något enormt.Tack tack & åter tack fina du! <3
malin

2 Camilla:

skriven

Huga då, krya på dig! Förstår det är tungt att plugga när du inte är helt kurant :/

Svar: Tack! :)Ja, nog har de inte varit lätt att plugga när jag mått som jag gjort, men nu är jag nästan helt frisk, har bara en förskräcklig hosta kvar. :)
malin

Kommentera här: