När social jouren besökte M & barnen.

Jag minns inte hur jag fick reda på vad som hade hänt under besöket, om de var att jag ringde till de & ville veta eller om jag fick något papper på de. Men allt detta finns nu nedskrivet ändå.
Det stod liknande som: när de kom till lägenheten så var de väldigt smutsigt, var möglig mat framme, även kniv/knivar låg framme så Milo kom åt de osv. Social jouren förklarade då att han BORDE städa. Det fick ett svar som gjorde mig väldigt upprörd på många sätt! Han hade då sagt något liknande om att han kan ju inte städa, ta hand om barnen, ge de mat, sysselsätta de osv osv, han var ju ENSAMSTÅENDE med barnen & klarar inte av allt de samtidigt! Då hade socialjouren manat på han att något måste ju göras. Då hade han sagt något liknande att han ska anlita en städfirma som kommer & städar hela lägenheten kliniskt, allt för barnen ju.
Jag var utom mig av ilska, frustration & var väldigt väldigt ledsen för hur mina barn hade de. Jag försökte påvisa hur de hade de, men ännu en gång fick M bara en klapp på axeln. Efter detta besök så var nästan alla möten på social kontoret, så de såg hemmet väldigt sällan. Fast de då redan hade sett hur barnen får ha de ... 
Jag ringde socialen i flera dagar & ville ha barnen därifrån, nya husbesök, kolla barnen garderob eftersom de är alltid jag som stått för alla dessa inköp & nu hade lång tid gått & jag såg bilder på hur små kläder de hade osv ... Ingenting hände. Jag ringde socialen varje dag med något nytt, men de slutade lyssna efter ett tag. Någon sa till mig rent av att jag kan inte ringa varje dag & göra nya orosanmälning. Jag sa till henne med hög röst att de gäller mina barn, de ska därifrån så jag kommer ringa tills de görs något åt barnens situation. 
Det var något jag ej borde sagt, för nu ringde jag fortfarande varje dag men kom till tele svar & jag ringde flera gånger per dag men fick svar kanske var tredje dag. Jag gick ett flertal gånger till deras chef. Men inget hände.
Under denna tid så fick jag bvc att ringa han & få nya tider till barnen då han ej gjorde de själv. Jag ringde dit dagen efter för höra hur de gått. Deras vikt, längd & kurvor var stabila. De hade ej gått upp något nämvärt men de hade iaf inte gått ner! Under denna tid så pratade jag med bvc ofta om hur allt var, hur saker & ting gått osv. Hon var otroligt hjälpsam! Alla farhågor jag hade, alla fel jag visste M gjorde. De smög hon in i frågor när han var där på besök med barnen.♥
Det positiva i denna hemska tillvaro var att jag kontaktade min pappa igen. Vi har inte pratat på säkert över två år, minst. Jag minns jag bad min bror om pappas nummer, varav han ringde upp mig & frågade typ varför. Det slutade väldigt tvärt mellan oss nämligen. Jag fick iaf pappas nummer, jag ringde han & jag hade så ont i magen. Men han svarad & allt jag fick fram var, hej de är jag, malin. Dock blev jag förvånad över att pappa kände igen min röst bara sådär, de minns jag! Men jag bröt väl mer eller mindre ihop & berättade hur snett allt gått nu, hur snett saker & ting väl varit hela tiden. Jag fick ett enormt stöd av min pappa, ett stöd jag aldrig förväntat mig. Dels för hur de slutade, men jag vet inte. Det var bara fruktansvärt skönt att få hans stöd, hans tröst & all hjälp om vilka rättigheter jag har! 
Genom all denna tid har jag fått upp kontaken med nästan all min släkt som jag varit utan, men även har jag insett vilken fin släkt & familj jag har. De allihopa har stöttat mig, gett mig en rejäl spark i baken när jag har behövt de, de har tipsat & ja, de har helt enkelt drivit på mig, gett mig kraft att orka detta. Jag vill gärna tro jag hade orkat detta själv för de handlar om mina barn, men sanningen är den att jag vet inte om jag orkat detta själv. Vara livrädd för M, livrädd för hur barnen har de, alla känslor & all ledsamhet & besvikelsen jag hade/har på mig själv. Nej, jag hade nog inte klarat de utan min familj & släkt. 
Ett stort tack till hela min släkt & familj, varenda en av er har hjälp mig & genom de hjälpt mina barn. Tack! ♥♥

Vid denna tidpunkt så satt jag ännu kvar på kvinnojouren. Imorgon ska jag försöka skriva om anmälan jag gjorde mot M när jag var där, men även om hur jag tog mig därifrån.

Kommentera här: